Kızım için yatırım Şubat Portföyü



Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi 2020 Ocak itibarı ile kızımın geleceği için yatırım yapmaya başladım. Kızım henüz 10 yaşında. Yapmayı planladığım "yatırım planlarım" aşağıdaki gibi (Bazen planlarımda değişiklik yapabiliyorum. Sizin de takdir edeceğiniz gibi düşünceler her zaman değişebiliyor. En iyisini yapmaya çalışıyorum. Ya da aklıma en çok yatanı...)


  1. Kızımın 24.yaşına kadar yatırım yapmayı planlıyorum. Yani 14 yıl.
  2. Her yıl küçük küçük birikim yapmak yerine ilk yıl 10.000 TL' lik başlangıç yatırımına ulaşmak istiyorum. Bunu nasıl yapacağımı henüz bilmiyorum.
  3. BES 'in 10.yılında paranın tamamını çekip diğer yatırımlarla değerlendirmeyi düşünüyorum.
  4. Her ay ufak tefek hisse senedi almaya devam edeceğim.
  5. Her ay bir miktar fon almayı düşünüyorum.
  6. Şimdilik dolar, euro ya da altın almayı düşünmüyorum.
  7. Elime bir şekilde yüklü para geçerse (1000 TL' nin üzerinde) yabancı hisse senedi almak istiyorum.
Şimdilik bu kadar ama dediğim gibi planlarım değişebilir. Her türlü değişikliği burada yazacağım.


14 Şubat itibarı ile Kızıma ait portföy aşağıdaki gibidir.





Bireysel Emeklilik Sigortası
Tarih
TL
Dolar
14.2.2020
350 ₺
$58



Fonlar
Tarih

TL
Dolar
14.2.2020
Elektrikli Otomobil Fonu
160 ₺
$26


Toplam portföy değeri ise, 1.642,48 TL.

Birikime(henüz yatırım olma aşamasında değil) başladığımız ikinci ayımızın ortasında 1.642 TL 'lik  birikim iyi gibi duruyor. Yıl sonuna kadar 8.358 TL daha biriktirmem gerekiyor. 


Birikim iyidir.

Yorumlar

Yorum Gönder