Nisan 2020 Portföyü



Daha kızım adına portföy oluşturmaya başladığım ilk aylarda, dünyanın en büyük krizlerinden biriyle karşı karşıya kalmam, oluşacak bu portföyün ne kadar güçlü ve yüksek miktarda olacağının bir göstergesi bence. İlk aylarda böyle bir krizle (korona krizi) karşı karşıya kalmam küçücük portföyfde büyük düşüşler meydana getirse de, parasal olarak kayıpları çok rahat bir şekilde yerine koyacağım için, benim ve kızım için çok büyük bir şans olduğunu düşünüyorum.
Maalesef korona krizi diğer krizlerden çok farklı. Hem ekonomik hem sağlık alanında yaşadığımız bir kriz. Para bir şekilde yerine konur ancak ya can kayıpları. Ne yazık ki dünyanın her tarafında yaşanan bu dram, global anlamda sağlık konusunda ne kadar ihmalkar olduğumuzun bir göstergesi. Hastaneler yetmedi, AVM 'ler, spor salonları hastanelere çevrildi. Bu tüm dünyaya bir ders olur da afet ve salgınlara yönelik sağlık yapılanması bir an önce gerçekleştirilir.

Gelelim böyle günlerde  hiç de konuşmak istemediğimiz portföylerimize. Hızlıca geçiştireceğim.

Yukarıda gördüğünüz gibi, Karsn' a biraz ekleme yaptım. Zorlu Enerji' yi zararla satıp, yerine Enerjisa' yı ekledim. Niye yaptım bilmiyorum. Zaten bütün gün yaşadığımız haber bombardımanlarından dolayı sürekli depresif ve can sıkınıtısı haliyle bazen ani kararlar alabiliyoruz. Doğru ya da yanlış. Soda' yı satıp Ereğli aldım. Bu işin alıp satmayla olmayacağını çok iyi bildiğim halde evde karantinada can sıkıntısından hisse alıp satmaya başladım. İnanın kendi portföyümde bile anlamsız alım satımlar yaptım.

Kızımın hisse senetleri için bundan sonra izleyeceğim yol şu.

1. Alacağım hisse senetlerini belirleyeceğim.
2. Bu hisse senetlerinin lot adedine hedef koyacağım.
3. Düzenli olarak para aktarmaya devam edeceğim.
4. Altın alacağım.
5. Kızıma ait portföyde asla trade etmeyeceğim.
6. Hisse değiştirmeyeceğim. (Zorunlu haller dışında)

Başlayalım.
1. Alacağım hisseyi belirledim. Gelecek ay için bir sigorta şirketi ekleyeceğim. Muhtemelen Gusgr.
2. Eregl için hisse sayısını haziran ayına kadar 100 lot' a çıkaracağım. Bu da 82 lot daha almam gerektiği anlamına geliyor. (Mevcut fiyatı ile hesaplarsak 82x7,83 =642,06 yaklaşık 650 TL daha Kızımın Hisse Senetleri' ne para eklemem gerekecek.)
4. Altın almak için Kızımın Hisse Senetleri' ne hazirana kadar 500 TL daha eklemek istiyorum

Sonuç olarak GUSGR, EREGL ve ALTIN için 1500 TL para bulmam gerekecek. Çok sıkıntılı bir durum.


Birikim iyidir.

Yorumlar

Yorum Gönder