Kızım için bir yatırım daha

Bugün kızım için bir yatırım daha yaptım. Bireysel Emeklilik Sigortası başlattım. 





Ben bu siteme  Bireysel Birikim Sigortası diyorum. Doğrusu da bu bence. Çevremdeki hiç kimse BES ile emekli olunacağına inanmıyor. Herkes bu işi para biriktirebilmek için yapıyor. Aslında BES çok sevdiğim bir sistem değildir. Ancak daha önceki yazılarım da belirttiğim gibi, kredi kartınızdan düzenli olarak altın, hisse senedi, fon ya da döviz alamazsınız. Oysa kredi kartınızdan BES için  her ay düzenli olarak aidat ödemesi yapılır. Böylelikle siz farkında olmadan kredi kartınızı öderken para biriktirmiş olursunuz.

BES için aylık ödemelerim ne kadar?
Aylık 175 TL olmak üzere 2 adet BES başlattım. Toplamda 350 TL.

BES için giriş aidatı ne kadar ödedim?
Ödemedim. Çalıştığım kurumla banka arasında anlaşma varmış.

BES’ i kimin adına yaptım?
Kızımın niyetine kendi adıma başlattım. Size önerim de bu.

Hangi fonları tercih ettim?
Para piyasası fonu %25
Yabancı hisse fonu %25
Yabancı ülkeler borçlanma fonu %20
Dengeli değişken fon 20
Dış borçlanma fonu %10

1 yıl içerisinde ne kadar aidat yatıracağım?
4200 TL

Haydi hayırlısı…
Birikim iyidir.

Yorumlar