Testi kumbara

Benim küçükken kumbaram oldu mu diye düşünüyorum ancak aklıma hiç bir anı gelmiyor. Aşağıdaki evden kumbarayı hayal meyal hatırlıyorum. Benim miydi yoksa tanıdıklarımızdan birinin miydi onu bile tam hatırlamıyorum.


Peki küçükken para biriktirdim mi? Bununla ilgili bir anımda yok, sadece komşu komşu dolaşıp bayramlarda aldığım harçlıklar hariç.

Neyse benim küçüklüğümü 40 yıl geçip gelelim kızıma....

Yapılan araştırmalara göre, çocuklar 5-7 yaş arası  para alışkanlığı kazanıyorlarmış. Araştırmacıların dediğine göre bu yaştaki çocuklar ebeveynlerinin para harcama biçimini taklit ediyorlarmış. Ancak çocuklar bir çok konuda ebeveynlerini taklit ettikleri için bu buluş için uzmanları tebrik edemeyeceğim.

Bu konuyla ilgili kızımla yaşadıklarım daha farklı...

Kızım henüz okula başlamadığı günlerde  dedesinin verdiği 100 lirayı iki tane 5 lira ile çok rahat değiştirmiştim. "Bak kızım ben sana iki tane para vereyim sen bana 1 tane ver" dediğimde sevinçle paraları değiştirmişti.

Okulun ilk yıllarında ise toplama ve çıkarmayı yeni öğrendiği için paraları toplamayı ve para üstü almayı bilmiyordu. O yüzden paraların değeri hakkında tam farkındalığı yoktu.

Ancak ilkokul üçüncü sınıftan sonra, para olaylarında iyice kurnazlaştı. Hatta bayramlarda topladığı paraları evin gizli köşelerine benden saklamaya başladı.

İlk biriktirdiği paralarla kızıma hoverboard aldık.

Aşağıdaki testi kumbarayı kırdığımızda içinde 890 TL para çıktı.

Bu parayla da Kızım' ı ikna edip, küçük bir yatırım hesabı açtık.




Yorumlar